تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
۸۵۰ میلیارد ریال به لارستان فارس اختصاص یافت
23 خرداد 1401   14:10:59 |  اجتماعی > 
۸۵۰ میلیارد ریال به لارستان فارس اختصاص یافت

خاطره پورشمسی: فرماندار ویژه لارستان گفت: افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، سه درصد درآمدهای نفت و گاز و قانون استفاده متوازان از امکانات کشور در قالب بودجه سال ۱۴۰۱ برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام این شهرستان اختصاص یافت.

داریوش دهقان روز شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی لارستان اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای ۱۳۴ طرح نیمه تمام عمرانی، زیربنایی، خدماتی و غیره در شهرستان لارستان تعریف شده است.

وی تصریح کرد: از این رقم، ۳۵ میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی های استانی، ۲۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان در ثالب سه در صد نفت و گاز، ۲۱ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان سهم قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن) و همچنین  ۴۴ میلیارد ریال از سهم تملک استانی (۲) به این شهرستان اختصاص‌ یافته است.

دهقان در این نشست با تاکید بر گستردگی شهرستان، جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفری و همچنین وجود چهار بخش، هفت شهر و بیش از ۱۲۰ روستا و وضعیت آب و هوایی خاص این منطقه، خواستار توجه بیشتر در زمینه افزایش اعتبارات عمرانی از محل های مختلف برای شهرستان لارستان شد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، این اعتبارات درموضوعاتی همچون اتمام پروژه های نیمه تمام شهرستان به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت و همچنین توسعه خدمات در مناطق محروم توزیع شده است.

وی اولویت های مهم برای تخصیص اعتبارات شهرستان لارستان را شامل حوزه های آب، راه، حمل و نقل، خدمات شهری توسعه خدمات روستایی و عشایری، بهداشت و درمان و کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد.

فرماندار لارستان گفت: ورزش ، حوزه های امنیتی و انتظامی، فرهنگ وهنر، صنعت و معدن، توسعه برق رسانی به روستاها و میراث فرهنگی نیز از دیگر بخش های مهم در زمینه تخصیص اعتبارات عمرانی امسال خواهد بود که در حقیقت بالای ۷۰درصد این اعتبارات به این حوزه های اختصاص خواهد یافت.

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه مدیریت بهینه، جلوگیری از فرسایشی شدن اقدامات و نظارت مستمر از الزامات مدیران  در جذب اعتبارات شهرستان است، افزود: هنر مدیران شهرستان در این است که حداکثر استفاده را از اعتبارات و امکانات محدود موجود داشته باشند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله  حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: