صحبت نیوز طراحی وب سایت و اپلیکیشن Asrelarestan کانال رسمی تلگرام عصر لارستان
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
برگزاری نخستین دوره مسابقات لیوان چینی در لارستان
آسیب به حدود ۱۰۰ واحد مسکونی، کارگاه‌ها و مراکز درمانی در پی زلزله اوز
افزایش ۷۴ درصدی اعتبارات اختصاص‌یافته به لارستان
ماهیت مجازی، واقعیت زندگی
تصادف در محور کوره- اوز با ۶ مصدوم
تعویض الکتروپمپ چاه روستاهای شرفویه و مسیح‌آباد لارستان
معرفی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان اوز
نزدیکی فرهنگی لار و بستک/راه خور جناح ارتباط لاری ها به دریا را نزدیک می‌کند
اجرای طرح آبرسانی در جویم، بنارویه، بیرم و صحرای‌باغ
درآمدی بر ارتباطات در هزاره سوم
«معتمد»، نماینده هیات تنیس لارستان در تور تنیس آسیایی زیر چهارده سال اصفهان
پیگیری طر‌ح‌های کلان در دیدار فرماندار ویژه لارستان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس
طرح ملی مسکن در اوز در ۵ فاز عملیاتی می‌شود
سکوت همیشه نشانه نجابت نیست
حل مشکلات سوخت، حمل‌ونقل و گاز شرکت سیمان لارستان
اجرای موزائیک فرش ورودی بوستان ملت (پارک شهر) لار
پروژه خانه بهداشت روستای بالاده بیرم افتتاح شد
استقبال فرماندار لارستان از طرح ایجاد کارخانه نوآوری علم و فناوری و صنایع نرم فرهنگی در حوزه صنایع دستی
فعالیت مراکزِ واکسیناسیون و خدماتِ جامع سلامتِ لارستان در ایام عید
افسانه استقلال رسانه
ستارگان ایزدخواست، قهرمان جام رمضان دهکویه شد
پیگیری احیاء و مرمت قنات جلال آباد جویم
گشایش تولیدات و محصولات مشاغل خانگی در لارستان
وقوع زلزله در دُرز لارستان
ایجاد نهضت خدمت‌رسانی در روستاهای لارستان
در هفته دولت ۵ پروژه آبرسانی در لارستان افتتاح می‌شود
متخصص زیبایی حین عمل با توده ۵ کیلویی مواجه شد
افتتاح مجتمع خدمات رفاهی جدید در محور جهرم به لار
همکاری استانداری فارس با علوم پزشکی جهت راه اندازی مرکز ناباروری در لارستان
راه‌اندازی سامانه هوشمند اطلاعات پرواز در فرودگاه لارستان
افتتاح مرکز مشاوره “نفس” (نجات فرزندان سقط) در خنج
انجام عمل تعویض مفصل لگن دربیمارستان امیدوار اوز
آغاز برداشت کلزا از مزارع بخش بنارویه
آمادگی خرید گندم مازاد کشاورزان در لارستان و جویم
شکست ناباورانه دختران هندبالی لارستان در بندرعباس
آغاز روند تکمیل ساختمان مرکز آموزش بهورزی لارستان پس از ۵ سال توقف
فرمانداران جنوب فارس در خنج گِرد هم آمدند
نان دوباره گران نمی‌شود
مسئول راه اندازی و سرپرست شبکه بهداشت و درمان جویم منصوب شد
عادل به خاطر کارهایی که نکرد عادل شد
انتقال دغدغه‌های خیرین خنج، اوز و جویم به مدیرکل خیرین سلامت وزیر بهداشت
اختصاص ۱۹۰ پایه روشنایی برق به همراه ۳۸۰ چراغ به بلوار پرواز لار
تعویض الکتروپمپ ۵ حلقه چاه آب شرب شهری و روستایی در لارستان
جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار اختصاص‌یافته از سفر ریاست جمهوری به فارس برای باغ نشاط لار
تجلیل از دانش آموزان لارستانی برگزیده المپیادهای علمی دانش آموزی
بررسی چالش های سوخترسانی شهرستان جویم
کتابخانه‌ها در روستاها تقویت شود
انتخاب زمین ۱۱ هکتاری جهت ساخت مسکن در «اَرَد»
جابجایی بیش از ۷۰۰۰ مسافر از فرودگاه لارستان در ایام نوروز
پایان پنجمین دوره مسابقات تنیس خاکی جام رمضان در گراش
پیامبری از سرزمین چین
آدم های عجیب و غریبی که ماییم
ستارگان ایزدخواست، قهرمان جام رمضان دهکویه شد
حل مشکلات سوخت، حمل‌ونقل و گاز شرکت سیمان لارستان
اجرای طرح آبرسانی در جویم، بنارویه، بیرم و صحرای‌باغ
دایره ارزی در حوزه بانک ملی تا یک ماه آینده در لارستان راه اندازی می شود
پیگیری احیاء و مرمت قنات جلال آباد جویم
اختصاص ۱۹۰ پایه روشنایی برق به همراه ۳۸۰ چراغ به بلوار پرواز لار
معاون مدیرکل و مدیر جدید آموزش و پرورش لارستان منصوب شد
پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی فارس به مسافران برای سفر به لارستان
تقدیر شهردار از اعضای شورای شهر لار
۸درصد از تماس های با اورژانس لارستان در فروردین ۱۴۰۱ مزاحم تلفنی بوده اند
فعالیت مراکزِ واکسیناسیون و خدماتِ جامع سلامتِ لارستان در ایام عید
پیگیری طر‌ح‌های کلان در دیدار فرماندار ویژه لارستان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس
استقبال فرماندار لارستان از طرح ایجاد کارخانه نوآوری علم و فناوری و صنایع نرم فرهنگی در حوزه صنایع دستی
اجراى عمليات روكش آسفالت در محور لار-جهرم حدفاصل پليس راه تا گردنه نارنجى
همکاری استانداری فارس با علوم پزشکی جهت راه اندازی مرکز ناباروری در لارستان
عمليات ساماندهى وايمن سازى پليس راه لار-جهرم
شهرداری لار به مناسبت سال نو، کارناوال شاد عیدانه برگزار می‌کند
مجتمع نگین لارستان از نظر امکانات با مجتمع های شهر های بزرگ می تواند رقابت کند
۵۰ گردشگر اروپایی میهمان یک روزه لارستان شدند
جویم شهرستان شد/تعداد شهرستان‌های فارس به عدد ۳۷ رسید
در ميانه تسليم و رضا
انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان لارستان‎ برگزار شد+ نتیجه رای گیری
دولخانی، وطن پرست خانه به دوش
بازدید دانش آموزان مدارس امام موسی کاظم(ع) و وحدت لار از موزه مردم شناسی اوز
برکه تاریخی شیخ عماد در روستای دشتی لارستان فرو ریخت
رسوم پخت " هلیم الله"در روستای براک لارستان
سرمربیان شهید چمران لارستان و هیات البرز پس از بازی امروز چه گفتند؟
کار دشوار مستقل ماندن
نخستین جشنواره الگوهای برتر تدریس دانش آموزی در دبیرستان دخترانه شاهد لار برگزار شد
شهر قدیم لارباغ محمود آقای معتمد (لار بهار ۱۳۵۸)
نگاهی به سیر تاریخی ترانه های محلی لارستان
یادواره شهید باقر زارع در گلزار شهدای لار برگزار شد
مصاف بانوان هندبالیست قم و لارستان به روایت تصویر
درخشش تیم لارستان در مسابقات کشوری ایساتیس به میزبانی استان یزد
کسب عنوان نائب قهرمانی مسابقات هندبال جوانان استان فارس توسط تیم هندبال بانوان لارستان
نمایشگاه عکس «یک قاب و چند نگاه» در لار افتتاح شد
عکس/ تغییر در مدیریت آموزش و پرورش لارستان
از پرسنل امور آزمایشگاه های بیمارستانهای زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان تجلیل شد
شش عکس از سفرتاریخی آیت الله هاشمی به لارستان
تاریخ پایه گذاری شهر لار و حکومت میلادیان بر لارستان
امضاء تفاهم نامه سایبری بین شهرداری لار و پلیس فتا لارستان
یکصدمین شمارگان عصر...
گستره ی زبان لارستانی
خواهران درویش بیگی از نقش خود در تیم شهید چمران لارستان می گویند
جشن احسان و نیکوکاری در دبیرستان نمونه دولتی نرجس خاتون لار برگزار شد
احداث مسیری شاد و جذاب در پارک حاشیه شهر لار
برگزاری فستیوال مدارس فوتبال لار و گراش به میزبانی باشگاه نبرد خور
گزارش تصویری نشست خبری ریئس فدراسیون تنیس روی میز با اصحاب رسانه
بیشتر
کد خبر: 1283 | تعداد بازدید : 2212 بازدید | تاریخ : 24 خرداد 1396 - 09:06:15

برندسازی، راهکاری برای مبارزه با قاچاق کالا

سارا شاکری دكتراي مديريت بازاريابي دانشگاه علوم تحقيقات تهران: برندسازی در واقع به معنای ایجاد یک ساختار ذهنی برای مخاطب هدف به منظور چگونگی سازماندهی دانش وی نسبت به یک کالا، محصول و حتی سازمان خاص است.
 

ایجاد چنین ساختاری می تواند توانایی مخاطب در اتخاذ تصمیم نسبت به یک کالا یا تولید خاص را افزایش دهد. به بیان دیگر برند و برندسازی می تواند اولویت ‌ها و ارجحیت ‌های رفتاری مصرف کنندگان را در یک جهت خاص شکل و سامان دهد.
 
برندسازی می‌تواند حسن دیگری نیز داشته باشد و آن در واقع بررسی چگونگی فهم جهان خارج نسبت به برندهای تولیدی ملی است. به بیان دیگر هر چقدر که محیط منطقه‌ای بتوانند فهم بهتری از یک کشور داشته باشد اجرا و عملیاتی نمودن سیاست‌ها نیز می‌تواند آسان‌تر صورت گیرد. آنچه که مهم است آن است که برند و برند سازی می تواند با ایجاد تکنیک ‌هایی، مجموعه‌ای از توانمندی‌های ملی را به قدرت ترجمه نماید.
 
حال این ترجمه می تواند در حوزه ‌های صنعتی و تجاری باشد یا در حوزه‌ های دیگر از جمله روابط و سیاست بین الملل. به بیان دیگر هدف برندسازی آن است که با ایجاد سازه های ذهنی خاص برای مصرف کننده، وجود یک توانمندی را به قدرت تبدیل نماید و مصرف‌کننده را به درخواست و تقاضای بیشتر و در عین حال آسان‌تر تحریک نماید.
 
در مجموع می توان گفت که برند هم می‌ تواند تاثیراتی فراملی از جمله ارتقاء و بهبود تصویر ملی یک کشور در چشم انداز مخاطبان بین المللی را در پی داشته باشد و هم می تواند تاثیرات ملی و داخلی از جمله بهبود و افزایش اعتماد میان تولیدکننده و مصرف کننده را باعث شود.
 
علاوه بر وجود مزایا و منافع مادی که برند می‌تواند برای محصولات داشته باشد، همچنین تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که برند می‌تواند مزایا و منافع معنوی نیز مانند افزایش اعتماد خریداران در چگونگی انتخاب و افزایش احساس رضایت آنان نسبت به محصول خریداری شده داشته باشد. طبیعی است که موفقیت در این زمینه می‌ تواند جدای از افزایش نقش و جایگاه یک کشور در چشم انداز مخاطب بین المللی، اعتماد میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی را که یکی از مهمترین معضلات حال حاضر اقتصاد ایران و کالاهای تولیدی داخلی است، به نوعی حل نموده و احساس وفاداری نسبت به این محصولات و کالاها را افزایش داده و نهایتا درخواست و تقاضا برای کالاهای قاچاق را کاهش دهد.
 
علاوه بر ایجاد اعتماد و وفاداری متقابل میان مصرف و تولیدکننده همچنین وجود برندهای قوی و موثر می تواند به ساماندهی بهتر نظام عرضه و رصد و رهگیری بهتر کالاها و مقابله موثرتر با قاچاق کالا نیز کمک نماید. واقعیت آن است که نظام خرده فروشی در ایران، یکی از دلایل و بسترهای مهمی است که ضمن کاهش امکان رصد و رهگیری کالا در شبکه توزیع همچنین تسهیل فروش کالای قاچاق را در کشور باعث می‌ شود که حرکت موثر و صحیح به سمت برندسازی می ‌تواند تا حدود زیادی به ساماندهی این شبکه توزیع گسترده و غیرقابل کنترل و در نهایت ایجاد زمینه های بهتر مقابله با قاچاق یاری رساند.
 
البته تجویز این تئوری برای اقتصادهای در حال توسعه نمی‌تواند تجویز ساده ‌ای باشد چرا که جوامع در حال توسعه با اصل ناهمگونی اجتماعی مصرف مواجهه بوده و وجود چنین ناهمگونی ‌هایی می تواند رفتار مصرف کننده نهایی را تحت تاثیر خود قرار دهد.
 
به بیان دیگر می توان گفت در حالی که بخش زیادی از جمعیت مصرف کننده چنین جوامعی درگیر تامیننیازمندی‌ های اولیه خود با حداقل هزینه می باشند و عنصر کیفیت و شاخص های ارزش گذاری برند کمترین تاثیر را در تصمیمات مصرف این گونه از افراد دارد، گروه‌ها و طیف‌های مصرفی دیگری نیز وجود دارند که به عنصر کیفیت، قیمت، و شاخص ‌های ارزش گذاری برند در خرید توجه می‌ نمایند و با تکیه و شناخت این نگرش‌ها می‌توان ضمن افزایش اعتماد و وفاداری متقابل همچنین میزان و حجم کالای قاچاق را در جامعه کاهش و مدیریت کرد.





  

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.
کد امنیتی :

نظرات: