از بازیهای موفق ایرانی در سالهای اخیر البته نباید غافل باشیم. صنعت بازی در کشور ما در حال حاضر گردش مالی چشمگیری پیدا کرده و پیش بینی می شود این روند تا چند سال آینده شاهد افزایش بیشتری باشد. ما هم اکنون در ایران 23 میلیون بازیکن داریم که بر اساس آمارهای منتشر شده تا سال 1400 این تعداد به 42 میلیون نفر در کشور افزایش خواهد یافت. افزایش چشمگیر بازیکنان ایرانی را باید مرهون پلتفرم موبایل بدانیم. هرروز بازیهای مبتنی بر تلفن همراه در فروشگاههای دیجیتال داخلی و خارجی به تعداد بیشتری عرضه می شوند و در این بین بازیهایی هستند که فراگیری قابل توجهی پیدا کرده اند. به دلیل سهولت بازی در پلتفرم موبایل، بازیکنان ایرانی رغبت بیشتری برای بازی با این دستگاه نشان داده اند و در نتیجه گرایش بازیسازان ایرانی به تولید بازیهایی در این پلتفرم بیشتر بوده است.
در بین بازیهای منتشر شده در این فروشگاهها، بازی کوئیز آو کینگز از جایگاه ویژه ای هم از به لحاظ تعداد بازیکنان و هم میزان زمان صرف شده برای انجام بازی برخوردار است. گزارشهای دایرک نشان می دهد که این بازی ژانر trivia از ابتدای پاییز 94 تا پایان پاییز 96، نزدیک به 9 میلیون ایرانی این بازی را بازی کرده و به صورت میانگین ۱ میلیون و ۴ هزار و ۴۱۱ دستگاه فعال ماهیانه برای انجام این بازی وجود داشته است. در مجموع ۲ میلیارد و ۳۶۶ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۲۷ دست (تعداد دفعات ورود به بازی) کوئیز در بازه زمانی یکساله بازی شده است. آمارهای این چنینی از این بازی نشان می دهد که بازیسازان ایرانی توان بالایی در رقابت با بازیهای خارجی داشته و ضمن جذب میلیونی بازیکنان داخلی و ورود به بازارهای خارجی، مانع خروج ارز از کشور شده و در راستای اشتغالزایی، حفظ سرمایه اقتصادی داخلی و بازتولید مفهوم اقتصاد مقاومتی قدم برداشته اند.
ارسال دیدگاه شما
نظرات: