صحبت نیوز طراحی وب سایت و اپلیکیشن Asrelarestan کانال رسمی تلگرام عصر لارستان
آخرین خبرها پربیننده‌ترین خبرها
جاده های لارستان نماد «کم کاری» مسئولان است/ تا دیر نشده به فکر «امید» مردم باشید
چون پرده برافتد..‌.
استرس چیست؟ راهکار آن
رانت‌های رسانه‌ای و رسانه‌های رانتی
چرا در مدارس ایران، از آموزش مهارت های زندگی خبری نیست؟
بازدید کاروان میراث فرهنگی و گردشگری شهر خور از آثار تاریخی داراب
سواد چیست و بی سواد کیست؟
کتاب، فقط خواندن نیست، رفتن یک راه است
سنتکام به دنبال رویای آلبو کرک در شاخاب پارس
چرا بچه های ما خلاق نیستند؟
گفتن یا نگفتن، دغدغه این است
آیا مدارس ما، مدرسه ی زندگی هستند؟
عدم تاسیس اداره کل راهداری لارستان تبعیضی که مسئولان باید پاسخگوی آن باشند
نشریات محلی در گرداب بحران
جاده درز و سایبان و وعده ای که فراموش شد
حیات مطبوعات در خطر است
رکاب زدن در مسیرهای پرخطر شهر لار تاکی؟
جهت دهی به ذهن مخاطب و ایجاد معانی خاص با استفاده از کلمات سوگیرانه
چهارمین فستیوال شهرستانی مهارت محاسبات سریع ذهنی مبتکران IQMAS در لارستان برگزار شد
استخدام مددکار خانم در بنیاد کودک لار
کارگاه آموزشی «فناوری و رسانه» در لار برگزار می شود
نخستین آزمون آنلاین در دبستان زهرا اطهر(س) و مهدویت مهرآوران گراش برگزار شد
«دانش‌نامه گوگل» پنجمین کتاب عادل پورشمسی منتشر شد
نامزدهای انتخابات نماینده مدیران مسئول مطبوعات کشور معرفی شدند
سعدی را به عنوان یک متن باید بازخوانی کرد
درآمدی بر ارتباطات در هزاره سوم
صد و پنجمین شماره هفته‌نامه «عصر لارستان» منتشر شد
ورک‌شاپ سه روزه «وبلاگ‌نویسی و تولید محتوای آنلاین» در لار برگزار شد
تکمیل ظرفیت و تمدید پذیرش دانشجو دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز لارستان
ماهیت مجازی، واقعیت زندگی
صد و دومین شماره هفته‌نامه «عصر لارستان» منتشر شد
جُرعه ای زندگی/ فرزانه قنبرزاده
دل نوشته/ طاهره بنیسی
عصر لارستان/ محمد جاوید
چِراغِ بَرَساتی/ حمید بامدادی
اول احقاق حقوق صنفی سپس احقاق حقوق عمومی
به احترام حسین (ع)، امامی که باید از نو شناخت
آدم های عجیب و غریبی که ماییم
چرا حسین (ع)، قابل احترام است؟
کار دشوار مستقل ماندن
توقف قطار مشهد، تهران و اصفهان در ایستگاه درز وسایبان لارستان
تعامل حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیشتر می‌شود
در برخورد با متخلفان تعارفی نداریم
مراسم رژه نیروهای مسلح در لارستان برگزار شد
چون که صد آید...
یکصدمین شمارگان عصر...
رسیدیم به 100
دل نوشته/ مرضیه جابری
بِدا تُو چَم/ حمید بامدادی
رثای ییلاق/ فرزانه قنبرزاده
آدم های عجیب و غریبی که ماییم
پیامبری از سرزمین چین
مجتمع نگین لارستان از نظر امکانات با مجتمع های شهر های بزرگ می تواند رقابت کند
سرمربیان شهید چمران لارستان و هیات البرز پس از بازی امروز چه گفتند؟
بازدید دانش آموزان مدارس امام موسی کاظم(ع) و وحدت لار از موزه مردم شناسی اوز
کار دشوار مستقل ماندن
رسوم پخت " هلیم الله"در روستای براک لارستان
برکه تاریخی شیخ عماد در روستای دشتی لارستان فرو ریخت
یادواره شهید باقر زارع در گلزار شهدای لار برگزار شد
مصاف بانوان هندبالیست قم و لارستان به روایت تصویر
کسب عنوان نائب قهرمانی مسابقات هندبال جوانان استان فارس توسط تیم هندبال بانوان لارستان
درخشش تیم لارستان در مسابقات کشوری ایساتیس به میزبانی استان یزد
دولخانی، وطن پرست خانه به دوش
نمایشگاه عکس «یک قاب و چند نگاه» در لار افتتاح شد
شهر قدیم لارباغ محمود آقای معتمد (لار بهار ۱۳۵۸)
نگاهی به سیر تاریخی ترانه های محلی لارستان
گزارش تصویری نشست خبری ریئس فدراسیون تنیس روی میز با اصحاب رسانه
از پرسنل امور آزمایشگاه های بیمارستانهای زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان تجلیل شد
نخستین جشنواره الگوهای برتر تدریس دانش آموزی در دبیرستان دخترانه شاهد لار برگزار شد
شش عکس از سفرتاریخی آیت الله هاشمی به لارستان
یادداشتی بر ساختار فعل در گویش عماددهی
برگزاری فستیوال مدارس فوتبال لار و گراش به میزبانی باشگاه نبرد خور
"عصر لارستان" با لوگوی "بنفش" آمد
عکس/ تغییر در مدیریت آموزش و پرورش لارستان
برگزاری دیدار دوستانه والیبال بانوان بین تیم های صعود لارستان و سما دانشگاه آزاد
نمایشگاه دستاورد های علمی، پژوهشی دانش آموزان متوسطه اول فرزانگان لارستان افتتاح شد
گستره ی زبان لارستانی
جشن احسان و نیکوکاری در دبیرستان نمونه دولتی نرجس خاتون لار برگزار شد
شماره پانزدهم هفته نامه «عصر لارستان» منتشر شد
توقف قطار مشهد، تهران و اصفهان در ایستگاه درز وسایبان لارستان
تیم فوتسال دانش آموزی آموزشگاه تربیت لارستان مقام سوم استان فارس را کسب کرد
خواهران درویش بیگی از نقش خود در تیم شهید چمران لارستان می گویند
از کربلای 5 می آیم/ شهید فتوت به روایت عبدالعزیز اسلام پناه
آغاز کشت محصولات زیر پلاستیک در لارستان
فرماندار ویژه لارستان ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت
مردم لارستان 25 شهریور تیم هندبال بانوان شهید چمران را بدرقه می کنند/ ازبکستان مقصد قهرمان ایران
ماجراجویی های این دختر لاری پایان ندارد
برگزاری اولین دوره مسابقات انتخاب کشوری او اسپرت در شیراز - لارستان قهرمان این دوره از مسابقات در بخش ایساتیس شد
انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان لارستان‎ برگزار شد+ نتیجه رای گیری
دل نوشته/مرضیه جابری
ثبت‌نام آزمون ورودی «مدارس نمونه دولتی» از 14 اسفند تا 19 فروردین+ جزئیات
گزارش تصویری افتتاحیه اردوی تیم ملی تنیس روی میز بزرگسالان ایران در لارستان
چهارشنبه سوری از جنس ایرانی
دومین کارگاه آموزشی توجیهی استفاده از برد هوشمند و تولید محتوای الکترونیکی ( مقطع ابتدایی ) ویژه معلمان شهر لار برگزار شد
میفهمی؟/دکتر مصطفی رستم پور
نیازمندی های طنز
تاریخ پایه گذاری شهر لار و حکومت میلادیان بر لارستان
شماره نوروزی عصر لارستان منتشر شد/ یک سال با عصری نو در مطبوعات لارستان
دل نوشته/مرضیه جابری
150 نویسنده در میان فرهنگیان لارستانی
بیشتر
کد خبر: 2519 | تعداد بازدید : 247 بازدید | تاریخ : 16 فروردين 1398 - 18:52:13
سحر یادگارفرد - مجتبی شکوری

رکاب زدن در مسیرهای پرخطر شهر لار تاکی؟

رکاب زدن در مسیرهای پرخطر تا کی؟ مگر کلیدی ترین راه حل ترافیک؛ توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی نیست؟ امروزه در بستر شهر لار شاهد رخداد مثبتی در زمینه دوچرخه سواری هستیم که بصورت فردی یا گروهی با هم پارکاب شده اند؛ اما درچه مسیر هایی؟ بزرگراه ها؟ خیابان های پرتردد؟ یا مسیر های خارج از محدوده شهری؟ آیا این مسیرها برای رکاب زدن مناسب است؟آیا بهتر نیست مدیران محترم به فکر فراهم سازی بستری مناسب و ایمن برای شهروندان دوچرخه سوار باشند؟

کاش مدیران و مسئولین شهری که بودجه های قابل توجهی را صرف اقداماتی نظیر کنارگذرها و… که در سطح شهر شاهد آن هستیم می کنند مقداری از این هزینه ها را در جهت ایجاد مسیرهای مناسب و ایمن برای دوچرخه سواران و عابرین محترم اختصاص دهند. چرا که امروزه در مدیریت ترافیک شهری دوچرخه نقش بسیار مهمی دارد و نکته قابل توجه اینکه خوشبختانه طیف سنی وسیعی را شامل می شود.
 
اگر این امر عمومیت یابد گامی در راه بهبود سلامت جسمی و نشاط جامعه است و همچنین از لحاظ اقتصاد شهری با برنامه ریزی دقیق سود قابل توجهی عاید شهرداری خواهد شد و درآمد پایداری برای آیندگان رقم خواهد خورد.
 
بنده به عنوان یک شهروند معتقدم که اختصاص بودجه به اینگونه فعالیت ها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری با چشم انداز بلند مدت در زمینه حفظ محیط زیست، سرزندگی شهری و رفاه شهروندان می باشد.
 
با این حال باز هم این پرسش در ذهنم مطرح می شود که چرا برخی مدیران و مسئولین مربوطه نسبت به دوچرخه سواری که فواید آن بر همگان آشکار است برای مثال (هوا را آلوده نمی‌کند، حجم اشغالش یک بیست و هشتم خودروهای شخصی است، نیاز به سوخت ندارد، خیابان را بند نمی آورد، شادابی و طول عمر را افزایش می دهد) هیچ اقدامی نمی‌کنند؟
 
دیگر وقت آن نیست حرکتی به جلو داشته باشیم؟! چرا چشم خود را به روی واقعیت ها بسته ایم؟! حتما باید حادثه ی ناگواری برای رکاب زنان شهرمان رخ دهد تا چاره ای بیاندیشیم؟
 
امیدوارم مدیران و مسئولان محترم با ایجاد بستری ایمن و استاندارد برای دوچرخه سواران و عابرین، انقلابی در حمل و نقل سالم، هوای پاک و جامعه ای پرنشاط ایجاد کنند.
 
به امید اینکه شمار شهروندانی که با دوچرخه لبخند زنان و پر نشاط از کنار هم عبور می‌کنند از شمار خودروسواران پیشه بگیرد و در آینده‌ای نه چندان دور نام لارستان بزرگ را در لیست شهرهای زیست محور مشاهده کنیم.


ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.
کد امنیتی :

نظرات: